© 2019 by Adam Dobrowolski.
Proudly created with Wix.com

Gra planszowa "Sacco di Roma" jest strategią wojskowo-ekonomiczną z elementami intrygi i religii dla 2- 6 graczy. Osadzona jest w czasach renesansu, zlokalizowana w rejonie Italii.

Celem gry jest opanowanie odpowiedniej liczby pól lądowych jako któreś ze sterowanych państw (początkowe lub Państwo Kościelne). Liczba ta zmienia się w zależności od ilości graczy. Pola lądowe i sposób w jaki między sobą graniczą odzwierciedla granice ówczesnych państw

Grywalne państwa to: Księstwo Sabaudii, Księstwo Mediolanu, Republika Wenecji, Republika Florencji, Królestwo Aragonii, Imperium Osmańskie oraz Państwo Kościelne. Nad tym ostatnim chrześcijańskie państwa mogą zyskać czasową kontrolę w wyniku wygrywanych konklawe.

Występują różne sposoby zdobywania pieniędzy w grze - od stabilnych po ryzykowne, losowe. Bitwy rozstrzygane są z niewielkim aspektem losowości, główna siła zależy od użytych pionków i kart. Występują różne zależności między typami wojsk (piechotą, kawalerią, artylerią, statkami i umocnieniami), których odpowiednie wykorzystanie ma istotny wpływ na zwyciężanie bitew. Użycie niektórych kart również ma wpływ na wynik bitew. Oprócz tego w grze występują takie możliwości jak: zakładanie kolonii, zamachy na karty postaci przeciwników, konklawe, ekskomunika, dziesięcina, wytaczanie procesów o czary. Istnieje też dodatkowa opcja urozmaicania rozgrywki kartami wydarzeń.